June 10, 2011

s m i l e - a g a i n

puas.
sungguh dan benar,
puas...
melihat kamu ketawa, tersenyum dan bahagia terpamer jelas pada riak wajah - cukup mendamaikan hati aku yang gundah gulana, duka nestapa. aku merasa puas melihat wajah kamu kembali bercahaya. sudah pasti kamu, kamu, kamu dan kamu tersangat gembira. aku? tidak apa-apa. usah difikir tentang wujudnya aku, usah diserabutkan tentang ketidakkeruan hati aku. yang penting kamu, kamu, kamu dan kamu semua gembira. cukuplah. semua yang berselirat di benak dan di lubuk hati ini, biar aku pendamkan sahaja. cukuplah ia menjadi rahsia aku dan cukuplah Allah yang Mengetahui segala-galanya. niatku hanya satu, aku inginkan kamu, kamu, kamu dan kamu kembali tertawa, kembali bahagia sebelum aku menutup mata.

kehadiran yang dihalusinasikan.

No comments:

Post a Comment