August 31, 2013

undescribe emotion

sakit ini dah bertahun lamanya.
sekejap hilang. sekejap datang.
jika datang, lama benar menyinggahnya.
namun bertahan dengan Shaklee yang aku telan setiap hari.

dulu, punca hanya batuk.
sekarang hanya bersin.
sakitnya ya Allah..
hanya Dia yang tahu.
sedikit marah dan merajuk.

Qaseh panggilkan bidan.
yang memang sudah biasa mengurut aku.
yang sudah tahu apa kondisi tubuh aku ini.

katanya luar biasa.
bimbang kanser katanya.
aduhaiii.

dia minta aku ke hospital.
buat check up.
terutamanya bahagian paru-paru.
urmmmm

dulu
memang aku di diagnose dengan
lemah paru-paru
memang aku semput
tapi bukannya tahap gaban.
jadi, aku hanya relax-relax aje.

harap tiada apa-apa yang berkait dengan kanser

walau

katanya susu ku tiada apa-apa di sekitarnya.
cuma bahagian paru-paru, pelik katanya.
urat pun memang ada bengkak
tapi pelik kenapa tulang dirasanya bengkak.
juga beberapa symptom lain yang sama dengan arwah bapanya
juga pengidap kanser stage tiga.

hurrmmm..
aku ni malas jumpa doctor.
apatah lagi ke klinik / hospital.
menunggu lama, buang masa lah!
dengan bau, oh tidak menyenangkan hidung.

nanti-nantilah.

atau aku perlu
sebotol Vivix???

degil kan, aku?
 

No comments:

Post a Comment