April 12, 2012

muaaaaacchhh...

sekarang,
kandungan mencecah duapuluhlima minggu (enam bulan satu minggu).
alhamdulillah.
pergerakannya makin aktif, syukur pada Ilahi.

sebenarnya, aku tidak ada feel sangat duduk depan laptop ni.
sekejap tu boleh lah.
so, nak update sedikit cerita kat sini.
tapi tak boleh nak story panjang-panjang...

actually, aku nak publishkan kenangan aku dan si dia kat sini.
kot-kot la nanti aku lupa, at least masih ada tempat untuk aku mengimbau semula apa yang telah berlaku.

ini semua adalah penceritaan pendek aku sepanjang hamil ni.

bulan pertama:
demam-batuk-selsema-eczema-resdung-pening. pendek kata, pakej lengkap.

bulan kedua:
vaginal bleeding meletakkan diri aku dalam kes threatened abortion. warded and rest in bed.

bulan ketiga:
very-very-very bad morning sickness started. minum air-masuk drip, pun masih muntah. warded.

bulan keempat:
alahan eczema menyerang pada seluruh tubuh. refer to pakar kulit, dr.sulaiman. tiga hari, alhamdulillah eczema hilang. badan dan betisku ada parutnya, tak hilang sampai sekarang.

bulan kelima:
alhamdulillah, morning sickness berkurang. namun, ada ujian baru. contraction. kata doktor terlalu awal. bimbang pre-matured baby. nak tak nak, memang rest in bed, tak berani buat apa-apa kerja lagi walaupun sekadar membasuh dan menjemur baju. di samping ambil supremix dan igC pada sela masa yang dinasihatkan perunding.

bulan keenam:
alhamdulillah, contraction tiada lagi. ujian untuk bulan keenam ni pulak, batuk dan resdung. setiap kali batuk, aku terkencing. maka, haruslah aku pakai pad setiap masa. sampai sekarang tak sembuh lagi ni. apa yang aku buat, hanyalah perah air limau nipis dalam satu sudu kemudian letak kicap dua tiga titik. lega lah sikit batuk walaupun tak hilang terus. alhamdulillah.



moga-moga selepas ini, walau apa pun ujian yang datang, Allah pinjamkan aku kekuatanNYA untuk diriku. semoga aku akan sentiasa kuat semangat walaupun kehidupan aku keseorangan di sini, jauh dari keluarga dan saudara mara.

insyaAllah, aku yakin Allah akan menjaga aku dan anakku ini.

amin.

No comments:

Post a Comment