March 25, 2012

tiada daya upayaku...

apa yang berlaku ada hikmahnya, itulah ungkapan yang selalu meniti di bibir kita ataupun yang sentiasa menjengah ke telinga kita. ungkapan ini jugalah menjadi penguat semangat diri tatkala dilanda musibah.

aku akui itu, benar.

cuma sekarang aku dalam satu keadaan yang amat membingungkan. tidak aku tahu apa yang sedang berlaku sekarang ini, di depan mata ku ini adalah realiti ataupun igauan aku sahaja. ku cubit, ku tampar pipiku, nyata aku tidak bermimpi. namun, kecelaruan itu tetap menghuni.

nasihat dan peringatan dari teman-teman menambah lagi kekeliruan diri. aku tidak tahu yang mana satu harus aku percaya. diri aku ini sama sahaja seperti dulu tapi aku tidak pasti bagaimana mereka. semuanya itu adalah rahsia Allah yang tidak aku tahu adakah rahsia itu akan terungkai satu hari nanti? benarkah ia? batilkah ia?

sungguh tidak aku tahu. yang pasti sekarang ini, aku hanya lalui sahaja apa yang terbentang dan terhampar di depan mata. tidak aku tahu isi hati mereka, lantas ada baiknya aku biarkan sahaja. ini percaturanku dengan Allah terhadap mereka. hanya Allah yang mengetahui di setiap apa yang aku lakukan. niatku hanya satu, membaiki segala kemusnahan dan membuang apa sahaja yang keruh. perihal mereka, aku serahkan bulat-bulat pada Ilahi. semoga sinar kebahagiaan buatku sentiasa ada kerana aku yakin Allah tidak akan sesekali menzalimi hambaNya.

sungguh, sudah tidak tahu mahu berkata apa.
semuanya tersimpan dalam sudut yang dalam ini.
moga aku sentiasa diberikan pinjaman kekuatan olehNya.
amin.

No comments:

Post a Comment