August 9, 2011

...ramadhan...

alhamdulillah. masih diberi kesempatan, ruang dan peluang oleh Ilahi untuk mengerjakan ibadat puasa dan beribadat pada malamnya. alhamdulillah juga, dirasakan ramadhan tahun ini dapat dimanfaatkan dengan lebih baik berbanding tahun-tahun sebelum ini walaupun keseorangan. ada hikmah disebalik kesempitan ini. apa orang kata? kesempatan dalam kesempitan.

sekarang menjangkau 11.40 malam. bersiap sedia untuk melelapkan mata bagi menyediakan tubuh yang segar bugar untuk bersahur dan berpuasa disamping aktiviti-aktiviti lain yang insyaAllah mampu mendekatkan diri kepadaNya. moga esok, diri ini masih bernyawa dan mampu mengimarahkan ramadhan. insyaAllah.

kawan-kawan,
sempena ramadhan ini, banyakkan beristifar dan berselawat. kalau ada waktu terluang tu, basahkan bibir anda dengan zikrullah. contohnya, kalau kawan-kawan berjalan kaki ke tempat kerja, mungkin sempat untuk beristifar barang 10 kali atau mungkin lebih. itu kalau satu hari. kalau satu bulan? kalau kawan-kawan buat lebih dari 10? lagi banyak kan? moga ramadhan ini dosa-dosa kita diampunkan. insyaAllah.

maaf di atas kekurangan. hanya mahu berkongsi ilmu...

No comments:

Post a Comment